Bu yılki Grammy töreni üzerine yapılan yorumları Bi’doz Radyo için araştırırken karşılaştığım web sitesi newscaststudio.com’da yazılmasa fark edemeyecektim. Grammy’nin 60. yıl logosunda vurgulanan “60” sayısının tipografik uygulaması ile Mart’ta düzenlenecek 90. Oscar törenlerinin “90” sayısının uygulaması ne kadar da birbirine yakın.
Gerçi Grammy logosundaki uygulamayı biraz dengesiz ve zayıf buldum. 6 rakamının kuyruğu sanki “ACADEMY” yazısına hizalı olsun diye özellikle uzatılmış. Bu yüzden de sayının kendi içindeki dengesi tamamen şaşmış. Ayrıca seçilen yazı tipi, logonun asıl öğelerinden tamamen farklı bir dönem hissi yaratıyor. Galiba geometrik altyapılarının farklılığından dolayı esas logoyla bir bütün olarak algılayamıyorum bir türlü. Öte yandan, bana göre Oscar törenleri için hazırlanan daha dengeli ve lekesel olarak daha etkileyici duruyor. Yalnız A harfine heykel uygulaması yapmaları iyi olmuş. Yoksa kesinlikle “90 SCARS” olarak okunurdu.
Merak ediyorum, acaba bu yılki eğilim hep uzun “kuyruklu” rakamlar üzerinden mi ilerleyecek? Dünyada ve ülkemizde onlu yaşlarını kutlayan markaların logolarında yazı tipi seçimi ve uygulamasında bu tarzı görmeye devam edecek miyiz?